Август' 2014

В една поразителна серия от експерименти в Индия децата от нисшата и висшата каста били помолени да решават гатанки, като при успех получавали парични награди. Когато били помолени да направят това анонимно, децата се справили по един и същ начин без значение на кастата, към която принадлежат. Но когато децата от нисшата и висшата каста участвали в смесена група, където се знае кои са децата от нисшата каста (децата от нисшата каста знаели това и знаели също, че и другите деца го знаят), децата от нисшата каста се представили много по-слабо в сравнение с децата от висшата каста. Този експеримент подчертава значението на социалните възприятия: хората от нисшата каста по някакъв начин абсорбират в своята собствена реалност убеждението, че хората от тази каста са посредствени - но само при присъствието на онези, които поддържат това убеждение.

Джоузеф Стиглиц (нобелов лауреат по икономика). "Цената на неравенството"


Юли' 2014

Дори ако целта си някой е постигнал, важно е
как сторил го е - учтиво или грубо.
Не ни е поучавал Буда да си служим с измама и лъжа
за да преуспеем в делата свои

Сакя пандита "Скъпоценна съкровищница от благозвучни речи", VIII част
/превод: проф.Александър Федотов"/


Юни' 2014

Струва ми се много по-вероятно сведенията за летящи чинии да се дължат на известните ирационални особености на земния интелект, отколкото на неизвестните рационални опити на извънземния интелект.

Ричард Файнман


Май' 2014

Да назоваваш неточно нещата означава да прибавяш към проблемите на света.

Албер Камю


Април' 2014

Книгите не са, за да им се вярва, а за да бъдат изследвани. Когато обсъждаме книга, трябва да се питаме не какво казва, а какво означава.

Умберто Еко "Името на розата"


Март' 2014

Какво придобивате в рая? Ставате богове, пиете нектар и хващате ревматизъм. Там има по-малко страдание, но и по-малко истина.

Свами Вивекананда


Февруари' 2014

Светът е моята страна, да правя добро е моята религия.

Томас Пейн


Януари' 2014

Концентрацията (дхарана) е фиксиране на съзнанието (читта) върху една област (деша).

Патанджали. "Йога сутра" III. 1


Декември' 2013

Зад решетките те притежаваха моето тяло, моя труд, моето време и моя живот, но аз никога не им позволих да притежават ума и сърцето ми. В деня, когато бях освободен, трябваше да мина за последен път през проверяващия караул. На портала се спрях и погледнах назад към килията, стиснал зъби и юмруци. Болката и омразата, събирани ден след ден в каменните кариери, нахлуха в ума ми - исках да отмъстя. Но това трая само няколко секунди. Погледнах напред към света, в който влизах отново след едно твърде дълго отсъстване, и си казах: „Те са ме притежавали толкова дълго – няма да им позволя да ме притежават отново".

Нелсън Мандела


Ноември' 2013

Ако сте построили замъци във въздуха, работата ви не е била напразна — там им е мястото. Остава под тях да положите основите.

Хенри Дейвид Торо


Октомври' 2013

Спокойствието на ума, добронамереността, мълчанието, самоконтролът, изключителната емоционална чистота - всички те съставляват въздържанието на ума.

Бхагавад Гита XVII. 16


Септември' 2013

Независимо колко си се отклонил от пътя,
никога не е късно да се обърнеш
и да поемеш в правилната посока.

Арабска поговорка


Август' 2013

Но не питай ме къде отивам,
Странствайки по този необятен свят,
Във който всяка стъпка е мой дом.

Доген


Юли' 2013

Основната причина за проблемите е, че в съвременния свят глупавите са фанатично уверени в правотата си, докато интелигентните са изпълнени със съмнения.

Бъртранд Ръсел


Юни' 2013

Оправдание за съществуването на коша е рибата; щом рибата се хване, кошът се забравя. Оправдание за съществуването на капана е заекът; щом заекът се хване, капанът се забравя. Оправдание за съществуването на думите е смисълът; щом се долови смисълът, думите се забравят. Къде да намеря онзи, който знае да забравя думите, за да поговоря с него?

Джуандзъ, глава XXVI


Май' 2013

Препятствията, разстройващи съзнанието (читта) са болест (вядхи), апатия (стяна), съмнение (саншая), небрежност (прамада), мързел (алася), привързаност (авирати), погрешни възгледи (бхранти даршана), неспособност да се постигне дадено ниво (алабдхва бхумикаттва) и нестабилност в постигнатото състояние (анавастхи таттва).

Патанджали. "Йога сутра" I. 30


Април' 2013

Научните методи ни предпазват от опасността на лъжливите вярвания. Система, която не включва в себе си правилно тестване, възможност за критика и други проверки, предписвани от съвременната наука, не може да претендира за научност, независимо от използвания научен жаргон.

Д-р Венкатраман Рамакришнан, нобелов лауреат


Март' 2013

Не губи повече време в разисквания какъв трябва да бъде добрия човек. Просто бъди такъв.

Марк Аврелий


Февруари' 2013

Със своя чист ум ние лесно можем да ся дигнем и да тръгнем по пътя на истинната цивилизация.

Марин Дринов, първи председател на Българското книжовното дружество (днес БАН)


Януари' 2013

Едно "не", произнесено с най-дълбока убеденост е по-добро от "да", изречено единствено за да се достави удоволствие или, още по-лошо, за да бъдат избегнати проблеми.

Махатма Ганди


Декември' 2012

Да практикуваш пътя с отдаденост само по себе си е просветлението. Няма празнина между практиката и просветлението или между дза дзен и всекидневния живот.

Доген


Ноември' 2012

Единственото, което е нужно на злото за да тържествува е добрите хора да не правят нищо.

Едмънд Бърк


Октомври' 2012

В своята най-дълбока същност,
хората са Буда, както ледът е вода.

И както няма лед без вода,
така няма нито един човек без Буда.

Горко на хората, които търсят надалеч
и не знаят това, което е наблизо!

Те приличат на онези, които стоят във водата
и въпреки това викат за вода.

Сякаш са родни синове на най-богатия и най-знатния,
а най-безутешно се скитат в бедност и мизерия.

Песен на дзен-учителя Хакуин


Септември' 2012

Първо [нацистите] дойдоха за социалистите. Аз не се противопоставих, защото не съм социалист. След това се разправиха със синдикалистите. Пак не се възпротивих, защото не съм синдикалист. После се заеха с евреите. Отново не протестирах, тъй като не съм евреин. Накрая дойдоха за мен. И не беше останал никой, който да надигне глас в моя защита.

Пастор Нимьолер


Август' 2012

Това, що на едни благоприятно действа,
възможно е да се окаже от други нежелано,
Изгрее ли луната - лилията водна се разтваря,
но лотусът листенцата си мигом свива.

Сакя пандита "Скъпоценна съкровищница от благозвучни речи", IV част
/превод: проф.Александър Федотов"/


Юли' 2012

Великите умове обсъждат идеи.
Средните умове обсъждат събития.
Малките умове обсъждат хора.

Елинор Рузвелт (?)


Юни' 2012

Младостта не е въпрос на хронологична възраст. Ние сме толкова млади или стари, колкото се чувстваме. Единственото от значение е това, което мислим за себе си.

Сарвепали Раддхакришнан


Май' 2012

Жаждата на безразсъдния човек израства подобно на пълзящо растение. Той се лута от живот в живот, приличен на маймуна, която търси плодове в гората. Подобно на изобилната трева Бирана се увеличават страданията на човека, победен в този свят от жестоката и изпълнена с отрова жажда. Подобно на водни капки от лотосов лист се свличат страданията на човека, победил жестоката и трудна за преодоляване в този свят жажда.

Дхаммапада XXIV. 334-336


Април' 2012

Повечето хора прекарват живота си, опитвайки се да станат някой друг. Бъдете себе си и се чувствайте удобно с това, което сте. Можете да успеете в живота, единствено в случай, че сте щастливи със самите себе си.

Анупам Кхер (индийски актьор)


Март' 2012

Истинските неща не са се променили. Все още е най-уместно да бъдеш открит и честен, да оползвотворяваш по най-добрия начин това, което притежаваш, да бъдеш щастлив с простите радости и да бъдеш смел, когато настъпят трудни дни.

Лаура Инголс Уайлдър


Февруари' 2012

Ако някой сложи трън на твоя път и ти сложиш трън на неговия път, скоро всичко ще бъде осеяно с тръни.

Низамуддин Аулия (индийски суфи светец от XIII в.)


Януари' 2012

Повечето от нас рядко си причиняват неудобството да мислят. Това е труден и изморителен процес, който често води до обезпокоителни заключения. Ползата от кризите и задънените улици е именно в това, че ни принуждават да мислим.

Джавахарлал Неру


Декември' 2011

Няма да имаш краставица, ако си заровил семе от тиква.

Малайска поговорка


Ноември' 2011

Любовта дарява с красота всичко до което се докосне.

Рабиндранат Тагор


Октомври' 2011

Понякога животът те удря по главата с тухла. Не губете вяра. Убеден съм, че единственото нещо, което ме караше да продължавам бе, че обичам това, което правя. Трябва да откриете това, което обичате. Това е вярно както за работата ви, така и за любимите ви хора. Вашата работа ще заема голяма част от вашия живот и единствения начин да бъдете напълно удовлетворени е да вършите това, което смятате за страхотна работа. Единственият начин да вършиш страхотна работа е да обичаш това, което правиш. Ако не сте го открили още, продължавайте да търсите. Не се примирявайте. Като всички други истински неща, ще усетите, когато го намерите.

Вашето време е ограничено. Не го прахосвайте да живеете нечий чужд живот. Не бъдете ограничавани от догмата да живееш с резултата от мисленето на други хора. Не позволявайте шума от мненията на другите да приглуши вашия собствен вътрешен глас. И най-важното - имайте куража да следвате сърцето и интуицията си. Те някак си вече знаят какъв/а искате да станете. Всичко останало е второстепенно

Стив Джобс пред абсолвенти на Станфорд


Септември' 2011

Пожертвал своята глава,
кого не удивлява Бодхисаттва?
Съвпадат думи и дела
по правило на величавия.

Легенда за Чандрапрабха (будистка джатака, преведена от Милена Братоева)


Август' 2011

В западняците харесвам питащия ум. В Индия хората никога не питат защо да направят нещо – просто го правят със сляпа вяра. Те не питат: „Защо ми казваш това? Защо да направя онова?” – никога не питат. Аз често питах баща си и той много се радваше на това. Задаването на въпроси е важно, тъй като то е начинът сам да разбереш нещата. Разбира се, трябва да има искреност и любов. Младите днес задават повече въпроси, но преди това беше табу. Хората казват „гуруджи”, което е като лозунг, издигнат в култ. Като че ли хората убиват „гуруджи” с фалшиви претенции.

Т.К.В. Десикачар (йога учител, син на Тирумалай Кришнамачария)


Юли' 2011

Отклоняването от Пътя в състоянието на "Предотвратителя" [като се опитваш да предотвратиш възникването на мислите] се преодолява чрез осъзнаване на неделимото единство на "Предотвратителя" и това, което той се опитва да предотврати.

Падма Карпо. "Нирваническият път: Йога на Великия Символ"


Юни' 2011

Нежеланите мисли се отстраняват посредством размишление върху противоположностите им (пратипакша бхавана).

Патанджали. "Йога сутра" II. 33


Май' 2011

Така както ръцете и останалото
се разглеждат като части на тялото,
защо телесните същества
да не се разглеждат като части на живота?

Шантидева. "Пътят на Бодхисатва" VIII. 114
/превод: проф. Александър Федотов/


Април' 2011

И хиляди писания не могат да превърнат гърне в парче плат.

Вачаспати Мишра. "Бхамати"


Март' 2011

Неотреклият се от злодеяния, неспокойният, несъсредоточеният, чийто ум е неспокоен, не го постига даже чрез познание.

Катха упанишад II.24


Февруари' 2011

Мнозина са учителите, които ограбват богатството на ученика, но малцина са тези, които го избавят от страданието.

Кула Арнава Тантра 13.108


Януари' 2011

Непостижими са и този и следващият свят,
за хората, що се отдават само на мечти.
Без да положиш усилия сериозни, и полето -
макар добро, не ще дари те с плодове богати.

Сакя пандита "Скъпоценна съкровищница от благозвучни речи", VII част
/превод: проф.Александър Федотов"/


Декември' 2010

Грешката, скъпи Бруте, не е в нашите звезди,
а в самите нас.

Шекспир, "Юлий Цезар", Действие 1, Сцена 2


Ноември' 2010

Който почита праната,
той обича целия този свят.
Която е Ишвара на всички същества,
праната се съдържа във всичко.

Атхарваведа XI. 4. 1
/превод: К. Беличев/


Октомври' 2010

Незнанието (авидя) е полето на останалите (клеши, фактори за страдание), независимо дали са непроявени, слабо проявени, (временно) преодолени или напълно проявени.

Патанджали. "Йога сутра" II. 4


Септември' 2010

За осъзналият Върховното, ненасилието и другите качества са като навик, неизискващ никакво усилие; те не са вече добродетели, подлежащи на придобиване чрез усилие.

Сурешвара "Найшкармясиддхи" IV. 69


Август' 2010

О, сине на Кунти! Предопределената от природата дейност, макар и несъвършена, не трябва да се отхвърля, тъй като всички дейности се придружават от недостатъци, както огънят се придружава от дим.

Бхагавад Гита XVIII. 48


Юли' 2010

Това, (което е) невидимо, неосезаемо, без род, без варна, без зрение, без слух, без ръце, без крака; вечно, всепроникващо, вездесъщо, най-фино - това е непреходното, това е утробата на съществата, както го виждат мъдреците,

Мундака упанишад I.i.6


Юни' 2010

С жабата от кладенеца не разговаряй за морето - [нейната] граница е само отворът [на кладенеца]. С буболечката не приказвай за зимата - [тя] познава само [своето] годишно време. С ограничен човек не разговаряй за пътя, [човекът] е обвързан [от онова, на което] са го учили.

Джуандзъ, гл. XVII
/превод: Бора Беливанова/


Май' 2010

Когато човек ходи в своята къша, тогава къщата е път. Когато обаче седне, той вече е стигнал дома си.

Джнанешвара "Амритаанубхава" IX. 31


Април' 2010

Тридесет спици обхващат главината;
  в нейната вътрешна празнота
  е полезността на колелото.
От глината правят прибори;
  в тяхната вътрешна празнота
  е пригодността на съда.
На дома пробиват врати и прозорци;
  в неговата вътрешна празнота
  е полезността на стаята.

Лао Цзъ "Дао Дъ Цзин"
/превод: Ленин Димитров/


Март' 2010

Макар билките, мантрите, религиозното усърдие, време и умения да водят до появата на сиддхи, те по никакъв начин не са от полза за постигането на Параматман.

Вараха упанишад III.29


Февруари' 2010

Две познания трябва да се познават, както казват знаещите Брахман: висшето и нисшето. От тях нисшето са Ригведа, Яджурведа, Самаведа, Атхарваведа, фонетиката, ритуала, граматиката, етимологията, метриката и астрологията. Висшето е това, чрез което се познава неунищожимото (акшара).

Мундака упанишад I.i.4-5


Януари' 2010

Позата (асана) трябва да бъде стабилна и удобна.

Патанджали. "Йога сутра" II. 46


Декември' 2009

Каквото и да стори неприятел на неприятел, каквото и да стори враг на враг, вредата от неправилно насоченото съзнание ще бъде по-голяма.
Нито майката, нито бащата, нито който и да е друг близък би могъл да направи толкова много, колкото правилно насоченото съзнание.

Дхаммапада III. 42-43


Ноември' 2009

О, Арджуна!
Този, който прекалено много яде или въобще не яде,
който спи прекалено много или будува през цялото време,
не овладява йога.

Бхагавад Гита VI.16


Октомври' 2009

Враг е за мнозина тялото човешко -
това вместилище на истинско море от мъки.
Ала мъдрецът, дето знае как да го използва,
превръща го в съкровищница от достойнства.

Сакя пандита "Скъпоценна съкровищница от благозвучни речи", IX част
/превод: проф.Александър Федотов"/


Септември' 2009

Едно момче може да не успее да запомни текста, въпреки че го е чело многократно. Понякога обаче на следващата утрин, без никакво учене, то помни всичко прочетено. Както семето на полето или в утробата съзрява с времето, така практиката на себеизследването постепенно съзрява и дава плода си.

Видяраня (Мадхава) "Панчадаси" IX.36-37


Август' 2009

Така, както жетварят държи сърпа и отсича с него класовете, така и концентриращият се (йогавачара), велики царю, с вниманието си държи ума, а с мъдростта отсича афектите. По такъв начин свойството на вниманието е да събира, а свойството на мъдростта - да отсича.

Нагасена в Милинда панха II.1 /превод на Пламен Градинаров/


Юли' 2009

Отказалият се от всички обекти на желанията, който напредва, без да се стреми към нищом освободилият се от всякакво усещане за "аз" и "мое", постига спокойствието.

Бхагавад Гита II.71


Юни' 2009

Както бих се изправил бързо,
ако видя в скута си змия,
така, ако ме обхване мързел или сън,
аз веднага ще го отхвърля.

Шантидева. "Пътят на Бодхисатва" VII. 72
/превод: проф. Александър Федотов/


Май' 2009

Този човек, който не се събужда, когато е време за ставане, този, който, въпреки че е млад и силен, е изпълнен с леност, този, чиято воля и мисли са безпомощни, този мързелив и бездеен човек никога няма да намери пътя към знанието.

Дхаммапада 280


Април' 2009

Когато съм гладен се храня, а когато съм жаден пия. Глупаците ми се смеят. Но мъдрите разбират.

Дзен учителят Риндзай (Китай, IX в.),
в отговор на въпроса за чудесата, които владее


Март' 2009

Всяка вяра, Бхарата, съответства на вътрешната природа. Човекът се състои от своята вяра. Той е това, в което вярва.

Джнанешвара "Амритаанубхава" XVII. 3


Февруари' 2009

Когато думите описват речта, би ли имало разлика между речта и изреченото?

Джнанешвара "Амритаанубхава" I. 53


Януари' 2009

Този, който иска да познае Атман (истинската си същност) и същевременно угажда на тялото (т.е. не е развил непривързаност - вайрагя) е подобен на онзи, който взима крокодила за парче дърво и се вкопчва в него, надявайки се да го отведе на отсрещния бряг.

Шанкара "Вивека Чудамани" 84


Декември' 2008

Позналият Атман (истинската си същност) преодолява скръбта.

Чхандогя упанишад VII.i.3


Ноември' 2008

Истината е една, мъдрите я наричат по различен начин.
(екам сат, випраха бахуда ваданти)

Ригведа 1.146.46


Октомври' 2008

В този свят хората слушат само този проповедник, който представя факти, познаването на които е полезно за тях. Те не обръщат внимание на онези, които излагат ненужни учения, наред с умопомрачените или незапознатите с науката и традицията.

Вачаспати Мишра. "Таттва каумуди", карика 1


Септември' 2008

Практиката добива здрави основи, когато се прилага дълго време с постоянство, всеотдайност и прилежност.

Патанджали. "Йога сутра" I. 14


Август' 2008

Човек, превъзмогнал ума си е щастлив дори с малкото удоволствие. Той добре знае, че удоволствията са преходни и следвани от печал. За него дори и малкото наслаждение е повече от достатъчно. Един цар, току що освободен от затвора е щастлив да властва дори над малко село, но ако никога не е бил лишаван от свобода или завладяван, той не би оценил дори царството си.

Видяраня (Мадхава) "Панчадаси" VII.149-150


Юли' 2008

Не приемайте на сляпа вяра това, което сте чули. Не вярвайте на доктрини, само защото те идват от древността и са се предавали от поколение на поколение. Не вярвайте на каквото и да е, само защото то се следва сляпо от множеството. Не вярвайте на каквото и да е, само защото е било казано от древните мъдреци. Не вярвайте на истини, само защото имате пристрастие към тях или по силата на стар навик. Не приемайте за истина нещо само, защото е било изречено от някой авторитет, ваш учител, по-възрастен или по-знаещ от вас. Обмисляйте, анализирайте и проверявайте в практиката и, ако резултатите потвърждават казаното и спомагат за доброто на всички, приемете истината и я следвайте, приложете я в живота си.

Буда "Калама сутра"


Юни' 2008

Защо си нещастен?
Защото 99.9 процента
От всичко, което мислиш,
И от всичко, което вършиш,
Е заради твоя "Аз" -
А такъв няма.

Уей У Уей "Запитай пробудения"


Май' 2008

Както някой, който иска да изхвърли боклука, няма нужда да го анализира и да гледа какъв е, така всеки, който иска да знае Себето, няма нужда да брои принципи или да изследва характеристиките им; това, което трябва да прави е да отхвърли напълно принципите, които скриват Себето.

Рамана Махариши "Кой съм аз?"


Април' 2008

Поради това, че той (йогинът) свързва праната (диханието), звука Ом и цялото многообразие на вселената или поради това, че те се съединяват, (този процес на съединение) се нарича йога.
Единството на дишане, ум и сетива, както и изоставянето на всички представи се нарича йога.

Майтраяния Упанишада VI. 25


Март' 2008

Поставяйки трите части на тялото (труп, шия, глава) изправени, в сърцето сетивата чрез ума събрани, нека мъдрецът с лодката на Брахман да прекоси всички реки, които всяват страх.

Шветашватара Упанишада II. 8


Февруари' 2008

Макар кравите да са разноцветни, млякото, което дават е един цвят. Джнана (знанието) е подобна на млякото, а многото разклонения на Ведите са като кравите. Така както маслото е скрито в млякото, Чистото съзнание пребивава във всяко същество.

Амрита Бинду Упанишада 19-20


Януари' 2008

Себепознанието възниква единствено във взаимоотношенията; в наблюдението на отношенията с хората, идеите и предметите; с дърветата, земята и целия свят около и във вас. Отношението е огледало, в което Азът се разкрива. Без себепознание не съществува основа за правилни мисли и действия.

Джиду Кришнамурти (в разговор с Джавахарлал Неру)


Декември' 2007

Това е цялото, онова е цялото. Цялото възниква от цялото.
Ако извадим цялото от цялото, пак остава цялото.

Ведическа мантра (Иша упанишад)


Ноември' 2007

Всичко това е звукът Ом. Ето обяснение за него: Всичко, което е минало, настояще и бъдеще е Ом. Онова, което е отвъд тези три времена също е Ом.

Мандукя Упанишад 1


Октомври' 2007

Той (последователят) не трябва да убива живо същество, нито да става причина за смъртта му, нито да подбужда други към убиването му. Не трябва да наранява никое създание от този свят, било то силно или слабо.

Сутта Нипата 11,14


Септември' 2007

Словесното познание няма полза при преодоляването на заблудите в света по същия начин, както тъмнината не престава да съществува, когато само си говорим за лампа.

Кула арнава тантра 1.96-97


Август' 2007

Както вятърът (вайю), един, влизайки в света променя формата си според различните форми, така и единият атман във всички същества променя формата си според формите, но е извън тях.

Катха упанишада 5.9 /превод: Колчо Ковачев/


Юли' 2007

Както паякът изпуска от себе си и прибира в себе си (паяжината), както растенията възпоникват от земята, както космите - от главата на човека, така всичко в този свят възниква от неунищожимото.

Мундака упанишада I.1.7 /превод: Колчо Ковачев/


Юни' 2007

Дисциплината, самоконтрола и дейността са опорните му точки (на знанието за Абсолюта) , Ведите са неговите крайници, Истината е неговата обител. Този, който знае това така, побеждавайки греховете се установява стабилно в Безкрайния, Благодатен и Върховен (Брахман).

Кена упанишада 4. 8-9


Май' 2007

Знай: Аз-ът е господарят на колесницата, а тялото - самата колесница; знай: разсъдъкът е кочияшът, а умът - юздата. Казват, че сетивата са конете, а обектите на сетивата - техният път. Мъдрите наричат наслаждаващ се съединения с тялото, сетивата и ума. Който не умее да разпознава едното от другото и умът му никога не е съсредоточен, неговите сетива са необуздани като буйните коне на кочияша.

Катха упанишада 3.3-5 /превод: Гергана Русева/


Април' 2007

Пространство, време и причинност са като стъклото, през което може да се види Абсолютното... В Абсолютното няма нито време, нито пространство, нито причинност.

Свами Вивекананда "Джнана йога"


Март' 2007

Някога презирах тялото. Но после видях Божественото в него и осъзнах, че тялото е храм на Бога. Затова започнах да го пазя много грижливо.

Тирумандирам 725


Февруари' 2007

Горакша: Как йогинът трябва да седи, ходи, говори и да се държи; как трябва да се отнася с тялото?
Матсиендра: Той трябва да седи, ходи, говори и да се държи с будност и осъзнаване; с внимание и различаване, постигнати по този начин, той трябва да живее без страх.

Диалог между Матсиендра и Горакша от Горакхбодх 91-92


Януари' 2007

Йога трябва да се опознае чрез йога. Йога расте чрез йога.
Онзи, който обръща внимание на йога, дълго и се наслаждава.

Древна поговорка, цитирана от Вяса (III.6)


Декември' 2006

ОМ! Нека заедно бъдем защитени. Нека заедно се препитаваме. Нека заедно работим с огромна енергия. Нека нашето пътуване бъде сияйно и ползотворно. И нека между нас да няма негативни чувства. ОМ! Мир! Мир! Мир!

Ведическа мантра


Ноември' 2006

За предпочитане е дори лошо следване на собствената дхарма (задължения, принципи), отколкото безукорното съблюдаване на чуждата. И смъртта при изпълнението на собствената дхарма е благоприятна, но опасно е изпълнението на чуждата дхарма.

Бхагавад Гита III.35


Октомври' 2006

Дори йога (т.е. практикуването на йогийски упражнения) става безсилна за Освобождението, когато не е налице джнана (знанието). Ето защо търсещият Освобождение трябва усилено да практикува и двете - йога и джнана.

Йога Таттва Упанишад 15


Септември' 2006

Практиката на Йога пробужда един първичен усет за мярка и пропорция. Като разполагаме само със собственото си тяло, нашият първи инструмент, ние се научаваме да свирим на него като извличаме максимален резонанс и хармония.

Йехуди Менухин /велик цигулар и последовател на йога/


Август' 2006

Всяка радост и наслада от този свят
произлизат от желанието другите да бъдат щастливи.
И всяко страдание в този свят
идва от желанието за собствено щастие.

Шантидева. "Пътят на Бодхисаттва" VIII. 129


Юли' 2006

Мъдрият трябва да контролира речта чрез мисълта, нея - чрез същността на знанието (джнана атма), а нея - чрез Атман на умиротворението (шанта атма). Станете, бъдете събудени; добивайки дарове, осъзнавайте. Този път е труден и непроходим като наточеното острие на остър нож - казват мъдрите.

Катха Упанишад 3.13-14


Юни' 2006

Това висше, тайно учение на Веданта, изложено в древни времена, не трябва да се разкрива пред онзи, който не е практикувал тапас (дисциплина), нито на недостойния или непреминал обучение син.

Шветашватара Упанишад 6.22


Май' 2006

Висшите способности се придобиват само от усърдните в практиката, а не от бездейните. Те не се постигат просто с четене на писанията, носене на йогийска дреха или водене на разговори за йога. Единствено практиката носи успех и в това няма съмнение.

Хата йога прадипика I. 65-66


Април' 2006

Всичко това, което сме ние, е резултат от нашите помисли. То е основано на нашите мисли. То е създадено от нашите мисли. Щастието следва човека, който говори или действа с чиста мисъл така, както сянката никога не го напуска.

Дхаммапада I. 2